Wyroby private label

Wyroby private label

5 marca 2019 Wyłącz przez Urszula

Do głównych cech wszystkich dyskontów działających na polskim rynku należy spora waga, którą sieci przywiązują do tak zwanych marek własnych. Są to produkty o jakości takiej samej lub wyższej niż w przypadku wyrobów oryginalnych, ale cechujące się niższą ceną.

Równocześnie wytwórcami tych produktów są zazwyczaj cenione firmy operujące pod znanymi markami – jednak ich znaki handlowe nie pojawiają się na opakowaniu. Tym sposobem cena końcowa może być niższa, co jest ukłonem w stronę klientów.

W zależności od sklepu oraz typu towarów, nawet więcej niż połowa oferowanych rzeczy może bazować na systemie marek własnych, zwanych z angielska private label. Początkowo wiele osób odnosiło się do nich nieufnie, ale szybko przekonano się, że dyskonty potrafią postawić tak wysokie wymagania swoim kontrahentom, że ci stają na głowie, aby wyroby cechowała doskonała jakość.

Dotyczy to zarówno żywności, jak i środków czystości, chemii gospodarczej czy detergentów. Dodatkową atrakcją są marki własne oferowane w edycjach limitowanych o jakości premium.